دانلود انیمیشن پینوکیو Guillermo del Toro’s Pinocchio 2022 زیرنویس و دوبله فارسی

bool(true) bool(false)

امتیاز : 8 از 10 | IMDB

انتشار : 2022

کیفیت : WEB-DL

زبان :  زیرنویس فارسی

مدت زمان : 117 دقیقه

محصول کشور : آمریکا | مکزیک | فرانسه

ژانر : انیمیشن | درام | خانوادگی

کارگردان : Guillermo del Toro | Mark Gustafson

نویسنده : Patrick McHale | Matthew Robbins

ستاره ها : Guillermo del Toro | Ewan McGregor | Ron Perlman

خلاصه داستان :

نسخه تاریک تر از افسانه کلاسیک کودکان از یک عروسک چوبی که به یک پسر زنده واقعی تبدیل می شود.

 

محتوا بازبینی شده و مناسب تماشا با خانواده می باشد

Guillermo del Toro’s Pinocchio

انیمیشن پینوکیو 2022  استاپ موشنی محصول کشور آمریکایی،مکزیک،فرانسه است که به کارگردانی گی ‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) و مارک گوستافسون (Mark Gustafson) با اقتباسی از رمان ایتالیایی ماجراهای پینوکیو اثر کارلو کلودی (Carlo Collodi) ساخته شده است. ژانر انیمیشن پینوکیو 2022 درام و خانوادگی است. همچنین دل تورو در فیلم نامه‌ نویسی این عنوان نیز همکاری داشته  و اولین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود. اولین نمایش جهانی پینوکیو گیرمو دل تورو در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ در جشنواره فیلم لندن بود. این فیلم در ۹ نوامبر ۲۰۲۲ در سینماهای منتخب اکران شد و در ۹ دسامبر از طریق نتفلیکس پخش خواهد شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و کارگردانی دل تورو و گوستافسون، انیمیشن، موسیقی متن و صداپیشگی آن را تحسین کردند. پینوکیو در سال ۲۰۰۸ به ‌وسیلهٔ دل تورو اعلام شد و در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ منتشر شود، اما این پروژه به برزخ توسعه رفت. در ژانویه ۲۰۱۷، مک‌ هیل برای نوشتن فیلم‌ نامه اعلام شد، اما تولید در نوامبر ۲۰۱۷ به حالت تعلیق درآمد زیرا هیچ استودیویی حاضر به تأمین بودجهٔ مالی آن نبود. این پروژه سال بعد پس از خرید به‌ وسیلهٔ نتفلیکس دوباره احیا شد. انیمیشن پینوکیو پس از حضور در جشنواره بین‌المللی Hollywood Music In Media Awards (HMMA) موفق شد نامزد دریافت 2 جایزه شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین موسیقی متن اشاره کرد.در ادامه با دانلود انیمیشن پینوکیو با ما همراه باشید.

خلاصه انیمیشن پینوکیو

«پینوکیو» داستان عروسکی چوبی‌ است که به دست پیرمرد نجاری به نام «ژپتو» ساخته می‌شود. ژپتو بعد از ساخت عروسک متوجه می‌شود که او جان دارد و می‌تواند صحبت کند، برای همین آن را مانند فرزند خود می‌داند و تصمیم می‌گیرد او را بجای پسرش  بزرگ کند؛ اما پینوکیو پسربچه‌ بسیار بازیگوشی است و به حرف‌های پدرش گوش نمی‌دهد.همین بازیگوشی او سبب رنجش پدر ژپتو می شود او از مدرسه فرار می‌کند و به نمایش عروسکی می‌رود و این کار او باعث می‌شود جانش به‌ خطر بیفتد؛ زیرا صاحب نمایش او را با خود به شهر دیگری می‌برد. پینوکیو از او درخواست می‌کند تا آزادش کند و پیش پدر ژپتو برگردد. او در مسیر بازگشت با «گربه نره» و «روباه مکار» روبه‌ رو می‌شود و آن‌ها برای به‌ دست‌ آوردن سکه‌ هایش او را فریب می‌دهند؛ اما «فرشته مهربان» او را نجات می‌دهد و به او می‌گوید اگر می‌خواهد به پسر واقعی تبدیل شود، باید با دیگران مهربان باشد و به مدرسه برود. پینوکیو می‌پذیرد به مدرسه برود؛ اما درآنجا با پسر بازیگوشی دوست می‌شود و حرف‌های فرشته را فراموش می‌کند. پینوکیو بعد از مدتی از کارهایش پشیمان می‌شود و پدر ژپتو را پیدا می‌کند. او دیگر به حرف پدر ژپتو گوش می‌دهد و درنهایت به انسان تبدیل می‌شود. این فیلم بازگویی داستان معروف ایتالیایی کارلو کلودی در مورد عروسکی چوبی است که زنده می‌شود و رؤیای تبدیل شدن به یک پسر واقعی را در سر می ‌پروراند. داستان آن در ایتالیای فاشیست دهه ۱۹۳۰ اتفاق می‌افتد. اما، وقتی پینوکیو زنده می‌شود، معلوم می‌شود که پسر خوبی نیست، بلکه برعکس است و باعث شیطنت و حقه ‌بازی می‌شود. اما در هسته خود، پینوکیو «داستانی از عشق و نافرمانی است همان‌طور که پینوکیو تلاش می‌کند تا انتظارات پدرش را برآورده کند و معنای واقعی زندگی را بیاموزد.در ادامه با دانلود انیمیشن پینوکیو بدون سانسور با ما همراه باشید.

نام شخصیت های انیمیشن پینوکیو

پینوکیو: عروسکی چوبی که توسط پدر ژپتو ساخته می‌شود و آن را فرزند خود می‌داند،

پدر ژپتو: نجاری فقیر که برای به ‌دست‌ آوردن پول، عروسکی چوبی می‌سازد؛ اما وقتی متوجه می‌شود آن جان دارد،یاد پسر مرده اش می افتد و تصمیم می گیرد که پینوکیو را کنار خود نگه دارد. پیش خودش نگه می‌دارد،

روباه: روباهی شرور که برای به ‌دست‌ آوردن سکه ‌های پینوکیو، او را فریب می‌دهد.

گربه: دستیار روباه است و در فریب ‌دادن و دارزدن پینوکیو به روباه کمک می‌کند.

نقد و بررسی انیمیشن پینوکیو

داستان انیمیشن پینوکیو دل تورو به آنچه همه ما می‌دانیم نزدیک است. افسانه Pinocchio، عروسک چوبی، یکی از پرتکرارترین‌ قصه‌های تاریخ سینماست. ماجراهای پینوکیو مربوط ‌به یک رمان ایتالیایی قرن نوزدهم نوشته‌ کارلو کلودی ‌است که در آن پسری چوبی آرزو دارد، پسری واقعی باشد دل تورو دقیقا در همین نقطه اتفاق می‌افتد، جائی که پینوکیو از هر سه موقعیت فرار می‌کند و سفر شخصی خودش را پیش می‌گیرد. هیچ محکی در اینجا نشان‌ دهنده‌ خوب واقعی نیست و به عقیده‌ فیلمساز، هرکس در جهان زندگی خودش، قرار است خوبی‌ را به ظن خود معنا کند. والت دیزنی در سال ۱۹۴۰ برای ساخت دومین فیلم پویانمایی‌ اش به‌ سراغ این رمان رفت، یک نمایش کلاسیک و جذاب که حالا جزو ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است. تفاوت عمده در بخش اولیه این است که پینوکیو به لطف نسخه اصلی دیزنی در سال 1940، ظاهری شبیه به انسان که معمولاً با شخصیت مرتبط است، ندارد.او در این نسخه کاملا با نسخه قبلی از تفاوت های زیادی برخوردار است . او اینبار کاملا از تکه‌ های چوب ساخته شده، این مسئله باعث می‌شود نسبت به پینوکیو‌های قبلی عروسکی ملموس ‌تر به نظر برسد. تغییر عمده در بخش میانی ساختار روایی اتفاق می‌افتد. تمام آن سکانسی که در آن پینوکیو به پسران دیگر در یک زمین بازی می‌پیوندد. پینوکیو، آن شخصیت توی دل برو در لابلای ادوات جنگی فرم تازه‌ای را به نوستالژی ساخته شده در ذهنمان می‌دهد.انیمیشن پینوکیو صداپیشگان فوق‌العاده‌ای هم دارد (دیوید بردلی، ایوان مک گرگور، کریستوف والتز، تیلدا سوینتون، کیت بلانشت، ران پرلمن، فین ولفهارد، جان تورتورو، تیم بلیک نلسون و گرگوری مان جوان در نقش پینوکیو و پسر مرده‌ی ژپتو.) انیمیشنی با جلوه‌های بصری چشم‌ نواز، موسیقی شاهکار از الکساندر دسپلات نامدار و از همه مهمتر کارگردانی مثل دل تورو که هم اشراف کامل بر داستان دارد و هم تخیل کافی برای تغییرش. انیمیشن «پینوکیو» ترکیبی از بهترین موارد آثار کلاسیک و جدید گی‌ یرمو دل تورو را در خود دارد. نکته جالب توجه آن است که چطور این کارگردان توانسته این فرم قدیمی از انیمیشن‌ سازی را به جایگاه تازه‌ای سوق بدهد و جان تازه‌ای به این عروسک‌ها بدمد. گیرمو دل تورو پیچ و تاب صادقانه و در عین حال تاریک خود را در داستان کلاسیک پینوکیو قرار داده است. زبان بصری و موضوعی فیلم غنی، معنادار و به وضوح توسط دل تورو ساخته شده است. همچنین انیمیشن استاپ موشن معجزه‌ای از مهارت هنری است!این انیمیشن زیبا اینبار با داستان بهتر و جلوه بصری فوق العاده توانست طرفداران زیادی به خود جلب کند. انیمیشن پینوکیو یکی از بهتر اثار انیمیشن است در این انیمیشن ما شاهد یک داستان زیبا و آموزنده هستیم که می تواند اثرات مثبتی در تربیت فرزندانتان باشد این انیمیشن علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز مناسب است زیرا از داستان جذابی برخوردار است. انیمیشن پینوکیو را برای استفاده از تکنیک استاپ موشن، موسیقی متن، گروه صداپیشگان، داستان فانتزی، فضاسازی‌ها، جنبه‌های فنی، فیلم نامه اقتباسی، نحوه تدوین و تولید، مضامین مطرح شده و همچنین نحوه کارگردانی می توان ستایش کرد.انیمیشن پینوکیومی توان یکی از بهترین گزینه های شما برای دانلود انیمیشن باشد.

تاریخ انتشار انیمیشن پینوکیو ۲۰۲۲

اکران این اثر با تعویق‌‌هایی روبه ‌رو شد. ابتدا در تاریخ 6 نوامبر 2018 (15 آبان 1397) نتفلیکس تاریخ اکران فیلم جدید پینوکیو را برای سال 2021 مشخص کرد. اما در 14 ژانویه 2021 (25 دی 1399) تد ساراندوس (Ted Sarandos) مدیرعامل نتفلیکس اظهار کرد که امکان دارد انتشار فیلم به سال 2022 یا سال‌های بعد از آن منتقل شود. نتفلیکس به‌ طورکلی 6 فیلم انیمیشنی در سال منتشر می‌کند.

کلام اخر 

انیمیشن پینوکیو یکی از بهترین انیمیشن های ژانر درام و ماجرا جویانه است که می تواند به مدت 117 دقیقه شما را سرگرم کند اگر به دنبال یک انیمیشن زیبا با داستان سرگرم کننده هستید پیشنهاد می کنم حتما انیمیشن پینوکیو را تماشا کنید .یکی دیگر از پیشنهاد های جذاب انیمیشنی ما برای شما دانلود انیمیشن تام و جری است با تماشای آن کنار خانواده لحظات خوش و هیجان انگیزی را تجربه کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *